Drogie naprawy samochodów
Zdarza się, że naprawa samochodu jest bardzo droga. Dzieje się tak wówczas, gdy awarii uległa jakaś bardziej nietypowa część samochodu, który musi zostać sprowadzona na przykład z zagranicy. W takiej sytuacji trudno jest zadbać o tanią naprawę samochodu, jeżeli jego właściciel chce z niego jak najszybciej skorzystać. Powinien więc udać się do takiego warsztatu, który wykonuje ekskluzywne i kompleksowe naprawy samochodów. Dzięki temu na pewno będzie mógł w pełni naprawić swój samochodów i cieszyć się jego użytkowaniem. Czasami jednak naprawy samochodów zajmują więcej czasu. Wówczas warto skorzystać z oferty takiego warsztatu samochodowego, który w kontakcie z ubezpieczycielem będzie w stanie udostępnić swojemu klientowi samochód zastępczy.
Wymiana zderzaka w samochodzie
Uszkodzenia zderzaka są poważnymi awariami samochodowymi. Zwykle do awarii zderzaków dochodzi w czasie wypadków drogowych oraz wskutek tego, że kierowca nie dba o swój samochód. Często uderza w różne przeszkody znajdujące się na drodze, co powoduje powstawanie wgnieceń w zderzaku. Niewielkie wgniecenia w zderzaku mogą być naprawiane przez samego kierowcę, jednak poważniejsze awarie zderzaka wymagają interwencji mechanika. W przeciwnym razie kierowca nie będzie mógł korzystać ze swojego samochodu. Natomiast sama wymiana zderzaka może wymagać użycia specjalistycznego sprzętu i pozostawienia samochodu na dłużej w warsztacie. Jednak wydaje się, że jeżeli kierowca bardzo lubi swój samochód, to warto naprawiać go po każdego rodzaju awarii.
Runflat to technologia umożliwiająca jazdę
Opona dętkowa
Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka. Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type).
Opona bezdętkowa
Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona. Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocniona stopka. Oponę bezdętkową oznacza się TL (z ang.: Tube-less).
Opona "runflat"
Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h. W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę. W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność8. Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponach9.
Opony samochodowe
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna