Koło pasowe wału korbowego

Tłok silnika - co to takiego?

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki.
Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem. Tłok spełnia wiele zadań: uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni), przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego, prowadzi górną część korbowodu. W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy.

Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji.

Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego.
Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)

Jakie części samochodowe są najczęściej poszukiwane przez właścicieli aut?

Po jakie części samochodowe najczęściej sięgają właściciele samochodów? Jak się okazuje, w zależności od modelu auta i jego wieku istnieją różne potrzeby.
Oczywiście, jest też wiele części samochodowych, które są nabywane przez wszystkich kierowców, niezależnie od kupowanego auta.
Do takich części należą między innymi sezonowe opony, akcesoria do wycieraczek, które szybko ulegają zużyciu czy inne podobne elementy.
Zależnie od potrzeb kierowcy można zainwestować również w tuningowe części do auta, a zamontowanie kilku takich elementów z pewnością sprawi, że nasz samochód nabierze specyficznego charakteru.
Popularnością cieszą się także takie części samochodowe, które mogą zwiększyć komfort jazdy pasażera.

Definicja koła zamachowego

Koło pasowe wału korbowego
Koło zamachowe ? koło o dużym momencie bezwładności, wykorzystywane do krótkotrwałego magazynowania energii mechanicznej.

Jest prostym akumulatorem mechanicznym gromadzącym energię kinetyczną.

Stosowane w szeroko pojętej mechanice, znajduje zastosowanie zarówno w prostych konstrukcjach (np.
koło garncarskie), jak i w nowoczesnych silnikach. Historia Pierwsze ślady wskazujące na wykorzystywanie bezwładności obracającego się elementu do podtrzymywania ruchu, czyli protoplasty koła zamachowego, pochodzą z neolitu.
Były używane do gromadzenia energii w kołach garncarskich.

Po raz pierwszy zostało opisane przez arabskiego inżyniera Ibn Bassala w XI w.

Zastosował on koło zamachowe do gromadzenia energii w pompie wodnej. Podczas rewolucji przemysłowej koło zamachowe było wykorzystywane w silnikach parowych.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe.

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: