Co warto wiedzieć na temat serca samochodu

każdym przypadku potrzebne będą oczywiście zupełnie inne elementy, jednak zawsze warto zadbać o to, by koszt naprawy nie był dla nas zbyt uciążliwy. Aby mogło tak być, powinniśmy wybrać takie części zamienne, które nie zrujnują na

Co warto wiedzieć na temat serca samochodu

Gdzie można kupić tanie części zamienne?

Naprawiając samochód zawsze trzeba zadbać o to, by pod ręką były odpowiednie części zamienne, dzięki którym nasze auto odzyska utraconą sprawność. W każdym przypadku potrzebne będą oczywiście zupełnie inne elementy, jednak zawsze warto zadbać o to, by koszt naprawy nie był dla nas zbyt uciążliwy. Aby mogło tak być, powinniśmy wybrać takie części zamienne, które nie zrujnują naszego portfela, lecz jednocześnie zapewnią nam oczekiwaną jakość. W dzisiejszych czasach znaleźć można wiele sklepów oferujących tanie części samochodowe, a dodatkowo często możemy nawet zamówić je przez Internet, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie sporo cennego czasu. Często będzie to najlepsze rozwiązanie.


Encyklopedycznie o desce rozdzielczej

Deska rozdzielcza ? element wyposażenia przedziału pasażerskiego samochodu (potocznie: kabiny). Deska rozdzielcza jest umieszczona w przedniej części kabiny, poniżej przedniej szyby. Jest konsolą zawierającą tablicę rozdzielczą (potocznie: zegary lub wskaźniki), regulatory i przełączniki. Wskaźniki znajdują się zwykle na wysokości kierownicy, naprzeciw kierowcy lub pośrodku deski rozdzielczej. W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się konsola mieszcząca dodatkowe wyposażenie: radioodtwarzacz, popielniczkę z gniazdem 12V, regulatory temperatury powietrza w kabinie, klimatyzację, a w nowszych, bardziej luksusowych samochodach także systemy nawigacji i inne. Deska rozdzielcza zawiera również otwory nawiewu, półki, schowki, a czasem tablicę z bezpiecznikami. Po stronie kierowcy i pasażera deska rozdzielcza z reguły zawiera także poduszkę powietrzną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Deska_rozdzielcza


Wikipedia o silniku czterosuwowym

Silnik czterosuwowy ? silnik spalinowy o spalaniu wewnętrznym wykorzystywany w samochodach, ciężarówkach, motocyklach oraz wielu innych maszynach. Nazwa odnosi się do czterech faz działania:

wpływu powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej,
sprężenia,
pracy,
wydmuchu spalin.

Cykl obejmuje dwa obroty wału korbowego, co jest równoważne czterem ruchom posuwisto-zwrotnym tłoka w jednym cyklu roboczym. Ponieważ suw pracy przypada na dwa obroty wału korbowego silnik czterosuwowy teoretycznie ma dwukrotnie mniejszą moc niż silnik dwusuwowy, gdzie praca użyteczna przypada na jeden obrót wału korbowego. W praktyce jednak dobra wymiana ładunku, wyższe ciśnienie sprężania sprawiają, że moc ta jest niewiele mniejsza niż w dwusuwie.

Silnik czterosuwowy ma zawsze zawory (wyjątkiem jest silnik z rozrządem tulejowym - spotykany dziś sporadycznie), przez co wymaga rozrządu - w efekcie jego konstrukcja jest bardziej złożona niż silnika dwusuwowego. Silnik czterosuwowy nie wykazuje strat w paliwie (z uwagi na rozrząd zaworowy) i łatwiej niż silnik dwusuwowy spełnia normy czystości spalin. Stąd obecnie zdecydowana większość spalinowych silników tłokowych pracuje w obiegu czterosuwowym - wyjątkiem są silniki najmniejsze (silniki modelarskie, do motorowerów, najmniejszych skuterów, jak i silniki największe (np. wodzikowe do napędu statków, do napędu niektórych spalinowozów) - gdzie dominuje obieg dwusuwowy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy